نرد عشق

صاحب عكس فوق شاعر بود
عاشق سرزمين يكرنگي
عابر كوچه هاي تنهايي
شاعر لحظه هاي دلتنگي

صاحب عكس فوق مي دانست
سينه اش انجماد فرياد است
تيشه بر بيستون كه مي كوبد
سرنوشتش شبيه فرهاد است

صاحب عكس فوق باور داشت
بغض عشق از نگاه او جاريست
واژه ها شعر تازه مي سازند
گرچه صحبت هميشه تكراري است

در نگاه تو ديده ام انگار
عشق پاكي كه آسماني بود
بغض تلخي كه در غمت پيداست
از ازل بود و جاوداني بود

باورش سخت و گفتنش آسان
سر عاشق هميشه بر دار است
هر زماني كه در دل شاعر
"پاي يك عشق سخت در كار است"

ديده ام سرنوشت عاشق را
بر خودش آن زمان كه مي بالد
مدتي شادمانه مي خواند
بعد از آن تا هميشه مي نالد

روزگاري لبان مستم را
دلبري عاشقانه مي بوسيد
دست ها در كشاكش خواهش
گونه از فرط اشك مي پوسيد

روزگاري ميان دستانم
حُرم آغوش آشنايي بود
با تو ام روزگار يادت هست !
حرمت عشق را بهايي بود !

عاقبت بي صدا رهايم كرد
در تهي جاي خاطرم گم شد
دل سنگش از عشق پاكم زد
طعمه يِ قيل و قال مردم شد

مانده ام بي پناه و سرگردان
هر چه مي گويم از تب دوري است
عابر كوچه هاي تنهايي
در دلش دردهاي ناجوري است

صاحب عكس فوق ويران شد
زير آوار نقطه ي پايان
مثل برگي رها شد از شاخه
زير رگبار وحشي باران

************************

شاعر لحظه هاي دلتنگي
باز دارد ترانه مي سازد
شرط مي بندم عاقبت روزي
باز هم نرد عشق مي بازد

تيرماه 1389

27 نظرات:

Unknown گفت...

خیلی زیبا و دلنشین بود
نمیدونم چرا شعر های غم انگیز همیشه به دل آدم میشینه؟

ولی چرا این همه غم؟
راستی آخرای شعر دنبال تکرار"صاحب عکس فوق ..."بودم
اگه تکرار میشد بهتر میشد

Unknown گفت...

راستی تو اینجا:
در نگاه تو ديده ام انگار
عشق پاكي كه آسماني بود
بغض تلخي كه در غمت پيداست
از ازل بود و جاوداني بود

به جای "از ازل بود " نمیشه چیز دیگه ای نوشت؟/
توالی دو تا"بود"زیاد جالب نشده

مثلا:بی صدا ولی جاودانی بود

رویا گفت...

سلام . خوبین؟
به رسم انجمن اجازه ندارم تا آخر هفته اونجا چیزی بگم ولی شما و بقیه دوستان با نظیره هاتون منو به عرش بردین.

خیلی خیلی خیلی ممنونم! محبتتون رو فراموش نمی کنم!

م.پارسا گفت...

صاحب شعر فوق پریشان است
گمشده در میان آدمهاست
مثل پروین و حافظ و سعدی
شاید اندازه خدا تنهاست

شاعر شعر فوق عاشق بود
حرمت عشق برايش ايمان بود
همرهش معرفت نمي دانست
قلب او شايدم ز سيمان بود

شاعر شعر فوق تنها شد
به گمانم هميشه بي كس بود
ليلي قصه اشتباه مي كرد
بي "نگاهش" دگر هواپس بود

گوشه اي زير آسمان شهر
عاشقي شاعرانه مي خواند
نيمه شب يك نگاه پر احساس
قلمش روي صفحه مي راند

سرور گفت...

می دونی
نمی دونی ! نمی دونی چقد نظر گذاشتن برای این شعر سخته
نظر که البته واژه ی نا مناسبیه..هم حسی شاید بهتر باشه یا همدلی ، نمی دونم !

سخت تر و سنگین تر ازونه که بتونم چیزی بنویسم . فقط خواستم بگم اینجام و شاید تنها چیزی که بتونم بهش امیدوار باشم این دو بیته :

شاعر لحظه هاي دلتنگي
باز دارد ترانه مي سازد
شرط مي بندم عاقبت روزي
باز هم نرد عشق مي بازد


( درخواست متوقعانه ایه اما زود خوب شو)

م.پارسا گفت...

ميگم حسين
يه كم تمرين كن خب
نميشه كه همش آدم توي نرد ببازه
بيا خودم يادت بده.هي جفت شيش بياري:))
مي خواي اصلا برو شطرنج بزن شايد شانست اونجا بهتر باشه

م.پارسا گفت...

حسين
خاله خلوت راست ميگه
خب سعي كن خوب بشي ديگه بد بودن خوب نيستا
هيشكي بچه بدو دوست نداره
پس زودتر خوب شو:))

نگاه گفت...

@بهانه

سلام عمو جان ممنون از كامنتت من به خاطر كامنت شما پاره 11 رو اضافه كردم ممنون از تذكر شما فكر كنم اون مصرع هم چون مي خواد يه محدوده ي زماني خيلي زياد از ازل تا ابد رو نشون بده اشكالي نداره كه تأكيد بشه روش

@رويا.ذ

سلام ممنون من خيلي كم اتفاق مي افته كه به غير از م.پارسا كسي براي شعر گفتن طبعم رو تحريك كنه ولي بايد بگم كه كار شما من رو ياد كاراي فروغ انداخت كارايي كه در دفترهاي اسير و ديوار مي نوشت
راستي ممنون از اينكه قالب شعرتون رو از قطعه به چارپاره عوض كردين اميدوارم موفق باشين و بتونيم در يك تعامل خوبي در زمينه شعر و ادبيات با هم باشيم

@پارساي عزيزم

تو رويايي
تو فوق العاده اي

شعرت خداست البته چند تا ايراد خيلي جزئي داره كه من برات درستش نمي كنم البته بگم جوابت رو هم به صورت قالب مشاعره نمي دم چون احساس مي كنم تو پرونده اين مشاعره رو با همين جواب اول بستي

آفرين بر تو اي شاعر

صاحب شعر فوق حيران است
گمشده در میان آدمهاست
مثل خيام،سعدي و حافظ
شاید اندازۀ خدا تنهاست

شاعر شعر فوق عاشق بود
بر سرانجام عشق ايمان داشت
دلبرش معرفت نمي دانست
شايدم او دلي ز سيمان داشت

شاعر شعر فوق تنها شد
به گمانم هميشه بي كس بود
ليلي قصه گاف سختي داد
بي "نگاهش" دگر هوا پس بود

گوشه اي زير آسمان شهر
عاشقي شاعرانه مي خواند
نيمه شب با نگاهي از احساس
كِلكِ غم روي صفحه مي راند

تمام سعي ام رو مي كنم كه زود خوب شم ممنون عزيزم

@حيات خلوت

عمو جان ممنون شما لطف دارين من اين پاره ي آخر رو براي همين گذاشتم چون تصميم دارم كه بازم شروع كنم

برام دعا كن

زروان ازلی گفت...

تا کی کشد عراقی مسکین جفای تو
بگذشت چون وفای تو این نیز بگذرد

نگاه جان این نیز بگذرد.زمان مرهم خیلی از زخم هاست دنیا بی وفاست باید خیام وار باهاش برخورد کنی تا از بی وفاها و مشکلاتش آسیب نبینی.

ای دل غم این جهان فرسوده مخور
بیهود نیی غمان بیهوده مخور
چون بوده گذشت و نیست نابوده پدید
خوش باش غم بوده و نابوده مخور

نگاه گفت...

@زروان

ای دل غم این جهان فرسوده مخور
بیهود نیی غمان بیهوده مخور
چون بوده گذشت و نیست نابوده پدید
خوش باش و غم بوده و نابوده مخور

مرسي عزيزم خيام رو به خاطر اينكه توي اين لحظات هيچ وقت تنهام نميگذاره خيلي دوست دارم و عاشقشم

خيلي خوشحال شدم اين شعر رو برام گذاشتي و خيلي دوسش دارم اين شعر رو

میچیکو گفت...

ساقیا بر خیز و در ده جام را
خاک بر سر کن غم ایام را...

همیشه دوست داریم عمو.مطمئنم برنده ی این دور از بازی شما هستی.اطمینان قلبی دارم.
شاعر لحظه هاي دلتنگي
باز دارد ترانه مي سازد
شرط مي بندم عاقبت روزي
باز هم نرد عشق مي بازد

مطمئن باش.

سمانه گفت...

سلام بر شما.شعر فوق العاده بود...واقعا توانایی اتان ستودنیست..
به فرمایش شما چندتا از پاره ها رو حذف کردم.از راهنماییتون و اینکه تچربتونو در اختیار من قرار دادید نهایت سپاسگزاری را دارم.
در ضمن از سیاق شعرتون به نظر میاد ازاتفاق ناخوشی عبور کردید؛دعا می کنم که زودتر همه چیز به بهترین وجه ممکن برگرده..

و پیروز باشید.

نگاه گفت...

@ميچيكو

مرسي عزيزم شما لطف دارين اميدوارم كه اين دوران گذار بگذره و من به دنياي شعر و موسيقي برگردم اصلا به زندگي برگردم

@سمانه

سلام خواهش مي كنم شما لطف دارين من خيلي ببخشيد ولي ايرادهايي كه در شعرتون از لحاظ وزني وجود داشت رو اصلاح كردم و براتون نوشتم اميدوارم كه ناراحت نشده باشين

بله برام دعا كنيد

سمانه گفت...

سلام مجدد..
وای این چه حرفیه!شما منو شرمنده کردین!مگه کسی از محبت یه نفر ناراحت میشه؟!
خیلی عالی بود پیشنهاداتتون.گفته بودم که در زمینه ی اصلاح و بهتر شدن شعرها و نوشته هام از هر نظری استقبال می کنم به خصوص نظر افردی مثل شما.
بدون اغراق و تعارف واقعا ذوق کردم.
نظراتتونو اعمال می کنم و از شما بسیار ممنونم.
موفق و سربلند باشید.

نگاه گفت...

@سمانه

سلام خواهش مي كنم

برگ سبزي تحفه ي درويش
چه كند بي نوا ندارد بيش

سمانه گفت...

صاحب عکس فوق می داند

زندگی یک دروغ نازیباست

بازهم در دلش ولی گاهی

در پی جلوه های این دنیاست

اینجاش یه جوری نشده؟!مصرع آخر درسته از نظر معنی؟
و یک سوال دیگه:
یک نظر کن نظر همین حالا: مخصوصا از دوتا نظر استفاده کردم که تاثیر گذاریش بیشتر بشه!
با فرمایش شما هم موافقم اما به نظر شما اگه کلمه ی خدا نیاد خواننده گیج میشه آیا؟
تو رو خداببخشید که هی مزاحم میشم!

ساحل گفت...

صاحب شعر فوق شاعر بود
(خوب شاعری هم بود)
بابا حسین. وبلاگت رو خوندم. لذت بردم پسر. از هر انگشت شاعر شعر فوق گویا یک هنر فواره می زند
به پارسا: فکر می کنم باختن اینجا بازی کردن بوده(معنای اصلی باختن) نه شکست خوردن. البته شاید هم شاعر شعر فوق به وهممان انداخته. هر دوی ما رو
زنده باشی حسین

محمدعلی گفت...

زنده باد! به خصوص تعابیر دو بند آخر که به نظرم خیلی خوب بود
کلی کیفور شدم

ارش فرهنگ پژوه گفت...

سلام ودرود
ما مخلص صاحب عکس فوقم هستیم
صاحب عکس فوق خیلی فوتو ژنیکه عکسش خیلی خوب افتاده
صاحب عکس فوق خیلی قشنگ شعر میگه بابا ایولا
ایشالا صاحب عکس فوق سلامت باشه
به صاحب عکس فوق سلام برسون بگو ممنون که سر زدی قدم به کلبه خرابه ما گذاشتی
درود بر صاحب عکس فوق

نگاه گفت...

@ساحل

ممنون ساحل جان شما هميشه به من لطف دارين

شما درست فرمودين منظور من از نرد عشق باختن همون دوباره عاشق شدنه چون واقعا واقعا اون عشق رو براي هميشه فراموش كردم براي هميشه

ممنون پاينده باشي و موفق البته خودت مي دوني كه موفق تريني اين رو با تأكيد مي گم

@محمد علي

خواهش مي كنم عزيزم اگه تأييد كني خوب منم بايد به خودم ببالم كم كم ممنون عزيزم

@آرش فرهنگ پژوه

آقا ما خيلي ارادت داريم به شما و كاراتون رو هم خيلي دوست داريم اصولا هم سر ميزنيم به وبلاگتون و هر زمان كه كار جديد بنويسين ما خيلي خيلي خوشحال مي شيم

نظر لطف شماست اميدوارم كه خوشتون اومده باشه يه جورايي فكر كنم براي اين شعر بايد توي كتابم يه عكسي از خودم هم بگذارم نمي دونم

در هر صورت ممنون كامنت خيلي خوشگلت خيلي بهم انرژي داد
به قول موجود معلق برفراز باشي درود

سارا گفت...

سلام

خیلی قشنگ بود مثل همیشه

راستی عمو من همسفرم رو پیدا کردم خوشحال میشم شما و خانم توی مجلس ما باشید کارت و آدرس رو هم گذاشتم توی به همه بگو

خلاصه تشریف بیارید قدمتون روی چشم من هست

نگاه گفت...

@سارا

سلام عمو جان ممنون شما هميشه لطف دارين

خدا رو شكر من بهت تبريك مي گم اميدوارم كه همواره همسفر همديگه بمونيد و رفيق نيمه راه هم نشين
راستي من تبريكم رو توي به همه بگو گفتم به شما و اگه قابل باشم حتما خدمت مي رسم

سمیه گفت...

عمو عالی بود این شعر
من هربار می خونم لذت می برم ازش
سخت به دلم چسبیده
خودتم که خوب شدی خداروشکر:)))

نگاه گفت...

@سميه

ممنون عمو جان لطف داري

يه چيزي بگم خودمم يه جاهاييش رو خيلي دوست دارم

آره منم خيلي خوبم خوب خوب

ramin گفت...

نگاه عزیز خیلی خیلی شعرت زیبا بود امیدوارم زودتر کتابت چاپ بشه ما لذت ببریم منم مشغولم مرسی دوست من

نگاه گفت...

@رامين

ممنون رامين جان خواهش مي كنم شما لطف دارين

اميدوارم كه هر چه زودتر هردومون كتاب هاي ديگري رو در دست داشته باشيم

به اميد موفقيت

رها گفت...

حرفهای صاحب عکس فوق واقعا به دل نشست ...
غبطه می خورم...

ارسال یک نظر