نمكِ عشق

امشب مي خوام كه با دلم، يه جورايي خلوت كنم
با دردِ دوري چشات، تو تنهاييم عادت كنم
امشب مي خوام كه هر چي هست، تموم بشه ميون ما
خاطره هاي خوش فقط، بياد نوكِ زبونِ ما
امشب تموم حرف من، يه قصه يِ قديميه
يه ماجراي واقعي، يه قصه يِ صميميه
يادم مياد چند سال پيش، همين روزايِ برگ ريزون
همين روزايِ پاييزي، كه ابري بودِش آسمون
قدم زنون تو حال خود، ميومدم تو راهِ تو
كه خيره شد چشماي من، به صفحه يِ نگاهِ تو
همش يه لحظه هم نشد، همون نگاهِ موندگار
همون نگاهِ آشنا، كه از تو مونده يادگار
همون نگاهِ پاييزي، كه پشت اون يه دريا بود
خِش خِشِ برگاي نگاه، شروع قصه يِ ما بود
يه دريا كه تلاطمش، صدايِ بغضِ منو داشت
يه عشقي كه نگاه تو، رو صفحه يِِ دلم مي كاشت
يه اتفاق ساده بود، هميشه اينجوري بوده
بعدِ يه مدت عاشقي، از همديگه دوري بوده
حالا ديگه تموم شده، هر چي كه بود، هر چي كه هست
اما فقط من موندم وُ قلبي كه از غمت شكست
خوب نمكِ عشقه ديگه، زندگيه ساده كه نيست
هميشه هر چي كه ميخواي، حاضر وُ آماده كه نيست
قسمت ما اينجوري بود، از من چيزي به دل نگير
تو بهتره يادت بره، همين حالا هم شده دير
اما بدون قصه عشق، يه قصه موندنيه
هرجا نوشتنش بخون، كه قصه اي خوندنيه
صحبت آخرم اينه، تا وقتي زنده مي مونيم
اسم تو وُ عشق تو رو، حك مي كنم رو پيشونيم

آذرماه 1380

9 نظرات:

dardebidarmoungerefte گفت...

ظاهراً متفاوت ولی مثل همیشه زیبا و دل نشین . به نظر من خیلی مردونگی می خواد کسی رو که تنهات گذاشته تا آخر عمر در یاد داشته باشی .

میچیکو گفت...

اِیوَلا اِیوَلا اِیـــــــوَلا
حالا اِیوَلا اِیوَلا اِیـــــــــوَلا!
دمه شما گرم خیلی باحال بود.

نگاه گفت...

@dardebidarmoungerefte

ممنون از لطف شما مال سال 1380 بود يادش به خير

البته به قول يك شاعري كه نميدونم كيه ميگفت

و عشق چيز قشنگي است، درد مي خواهد
به قدر فهم شما نيست، مرد مي خواهد

البته منظورم شما نبودين سوء تفاهم نشه فقط تصديق گفتار شما بود

@ميچيكو

خواهش مي كنم مال روزگار جواني بود
شما لطف دارين

Elham گفت...

***

حتی اگر هم بخواهی ، هرگز نمی توانی عشقی را که روزی در دلت شعله ور بوده فراموش کنی . او حالا جزیی از وجود تو شده است و با یک جرقه ممکن است از اعماق وجودت سر برآورد .

...

عامیانه نوشتن و برای عام سرودن ، گاهی برای خواص هم دلنشین تر و باور پذیر تر است ، وقتی که از قالب روشنفکرانه یشان خسته می شوند !!

...

من از صداقت و صفای توی این مدل شعرها خیلی خوشم میاد ، واقعا ممنون


***
Elham
***

سارا گفت...

چقدر زیبا نوشتی....ساده ، صمیمی
درسته میگن حرفی که از دل میاد به دل میشینه

نگاه گفت...

@الهام
شما لطف دارین می خواستم یه مقدار تنوع ایجاد بشه

من تقریباً همه انواع شعرها رو امتحان کردم البته الان دیگه همه مدل نمی گم ولی قدیم ها قالب برام مهم نبود مهم این بود که منو تخلیه کنه
واژه ها تراوش کنن و خودشون تصمیم بگیرن چطوری بیان
کلی شعر نو دارم شعرایی که خیلی هم خوب هستن کلی شعر عامیونه دارم کلی غزل و ... حتی مسمط دارم
ولی همه این ها برای یه چیزی بود اینکه بغض به جای اشک به واژه تبدیل بشه همین
ولی الان دیگه حاظر نیستم توی هر قالبی بگم چون اون بغض رو دوست دارم چون دیگه اشک نمیشه درد میشه
برای همین می خواد درد بشه میخواد واژه بشه
ُُ
از متنت ممنون امیدوارم موفق باشی
اگه همیشه ایرادی هست بگو ممنون

نگاه گفت...

@سارا

ممنون راست میگی
دقیقا می خواستم خودمم همین رو بگم

زروان ازلی گفت...

جوابت به الهام را خواندم چرا از شعرهای نوت تو وبلاگ نمی گذاری؟من هم از این سبک عامیانه خوشم میاد.

نگاه گفت...

@زروان

ممنون عزيزم حتمن شما لطف دارين

ارسال یک نظر